Herhaalde oproep: na een training/wedstrijd ALLES OPRUIMEN

Een accommodatie bouwen is één ding maar het onderhoud ervan blijkbaar iets heel anders. Reden waarom de vrijwilligers bij oplevering in 2014 zelf een accommodatiereglement hebben gemaakt, met als doel nog jaren te kunnen genieten van een fraai Sportpark De Zweede.

Maar….. blijkbaar moet de ene groep vrijwilligers opruimen wat de andere groep vrijwilligers en leden nalaten te doen. Zo zijn er nog diverse trainingsgroepen en teams die het nog steeds niet nodig vinden de doeltjes na afloop van wedstrijd of training op de daarvoor speciaal aangelegde bestrate plaatsen terug te zetten (regel 11). Met als gevolg dat een aantal doelen door de onderhoudsploeg nu maar verankerd zijn. Kleedkamers schoon achterlaten (regels 6 en 9) is ook nog niet voor iedereen weggelegd en na afloop en tussentijds in de kantine de eigen tafel opruimen (regel 12) is ook zeker nog voor verbetering vatbaar.

Help ons het fraaie Sportpark De Zweede schoon te houden, dat kun je niet alleen maar het begint wel bij jezelf.

Daarom voor diegenen die het nog niet wisten, nogmaals het eigen accommodatie reglement:

Dames winnen 4e editie speursmokkelcht BSC Unisson

Afgelopen vrijdagavond stond de jaarlijkse speursmokkeltocht weer op de agenda. In vergelijking met vorig jaar was de opgave een stuk lager, maar ook 40 deelnemers vond de activiteitencommissie een mooi aantal om een speursmokkeltocht mee te houden. Om 19:45 uur werd de eerste groep naar het begin van de Tesinkweg gebracht. Dit waren een negental jongens uit de JO15-1G. Niet veel later werden de jongens van de JO17 (twee groepen), enkele teams uit de selectie en het damesteam door Stefan Olink en Egbert Roossink afgezet.

Route: De groepen moesten via de Tesinkweg en Tesinklandenweg richting de Haaksbergerstraat die ze vervolgens moesten oversteken. Ze moesten vervolgens nog een stuk rechtdoor (Oude Boekelerdijk) tot de kruising met de Usselerrietweg. Hier moesten ze linksaf slaan. De deelnemers moesten langs de Forelderij en het Creamatorium richting de Usselerveenweg. Bij de Usselerveenweg moesten de deelnemers linksaf om vervolgens rechtsaf de Helemerstraat in te gaan (achter de molen langs). Bij de Haaksbergerstraat moest weer worden overgestoken en de Wissinkdijk moest uitgelopen worden tot aan de Boekelosestraat. Op de Boekelosestraat waren de deelnemers veilig en konden ze niet meer gepakt worden.

De deelnemers moesten als smokkelwaar vijf soepstengels, een plaat piepschuim en een rauw ei meenemen. Velen waren de meeste attributen al kwijt toen ze bij Rene Zoetman en Joyce Boksem op de post kwamen. Bij de post moest één deelnemer per team geblinddoekt een parcours afleggen. Teamgenoten mochten alleen zeggen welke kant er opgelopen moest worden. Irene Meijer (damesteam) was hiermee veruit het snelste, want zij wist dit parcours binnen 15 seconden af te leggen. Tijdens de route moesten de deelnemers er voor zorgen dat ze niet gepakt werden door de zoekauto’s. In de zoekauto zaten Remy van der Beek en Arjan Wissink om de deelnemers op te sporen en ook Egbert Roossink en Stefan Olink hebben hun uiterste best gedaan om de deelnemers op te sporen. Uiteindelijk zijn bijna alle groepen minimaal één keer gepakt. Alleen de dames kregen het voor elkaar om niet gepakt te worden. Gezien het feit dat ze bij het spel bij de post ook de beste score hadden en de vragen op de route en algemene vragen ook bijna allemaal goed hebben beantwoord waren zij de verdiende winnaar. Uit de selectie deden er twee teams mee. Het team van Tim de Veen wist de tweede plek te veroveren en het team van Japser Tiemens eindigde op een keurige derde plek.

Het winnende damesteam dat ongrijpbaar was tijdens de 4e speursmokkeltocht van BSC Unisson

In de kantine waren Monique Kip (frituren) en Harrie Rademaker (bardienst) erg druk om alle aanwezigen tevreden te houden. Na de welbekende evaluatie is de kantine even snel aan kant gemaakt en kan de activiteitencommissie wederom terugkijken op een geslaagde activiteit.

Namens de activiteitencommissie,

Arjan Wissink

Deelnemersveld 24ste editie Internationaal BSC Unisson O16 toernooi bijna rond

Met de toezeggingen van Helsinki FA, Halmstads BK en 1. FC Slovacko heeft Edwin Duivelaar 3 interessante namen aan het deelnemersveld van de 24ste editie van het BSC Unisson Internationale O16 toernooi toe kunnen voegen. Daarmee zijn nu 9 van de 10 beschikbare plaatsen ingevuld en zijn we benieuwd naar de laatste deelnemer, die binnenkort bekend zal worden gemaakt.

Helsinki is pas de 2e Finse deelnemer ooit, na FC Honka in 2012 tijdens de 19e editie. Helsinki FA is het selectieteam van Regio Helsinki van de Finse Voetbalbond. Met de toezegging van de Finse debutant is het Scandinavisch gehalte van de komende editie met verder een Zweeds  en 2 Deense teams hoog.

Halmstads BK (foto LO) neemt voor de 3e keer deel na 1998 en 2014 toen men teleurstellend 9e werd. Het eerste team komt na de promotie het afgelopen jaar weer uit in de Zweedse Eredivisie (Allsvenskan).

  

1. FC Slovacko (foto RB) neemt voor de 5e keer deel aan ons toernooi. In 2011 werd met een 3e plaats de hoogste klassering tot nu toe behaald. Het eerste team speelt op dit moment in de middenmoot van de Tjechische Eredivisie (1. Liga).

Eerder hadden al toegezegd de finalisten van vorig jaar, winnaar Brabant United uit Nederland en runner-up B.93 Kopenhagen uit Denemarken, oud-winnaar Randers Freja eveneens uit Denemarken en de debutanten Lokomotiva Zagreb uit Kroatië en FC Groningen uit Nederland. Het organiserende BSC Unisson dat uitkomt met een O18 team sluit de voorlopige rij van 9 deelnemers uit 6 landen. De laatste deelnemer hoopt de organisatie binnenkort bekend te kunnen maken.

Zie ook ons uitgebreide submenu “O16-Toernooi” elders op deze site voor alle info en bijzonderheden over de komende en alle voorgaande edities.

Tekst en animaties: Fred Almoes

Jaarlijkse speursmokkeltocht BSC Unisson vrijdag 3 maart

Omdat de organisatie nog graag een paar extra deelnemers aan de lijst wilde toevoegen, was de inschrijvingstermijn voor de Speursmokkeltocht bij BSC Unisson verlengd t/m donderdag 2 maart, 17.59 uur. De tocht zelf, die ook dit jaar weer wordt georganiseerd door de activiteitencommissie, wordt een dag later gehouden op vrijdag 3 maart a.s.. Durf jij het aan? Deelname staat open voor de lopers en de voetballers vanaf de O15-jeugd t/m de senioren. Ook vrienden, vriendinnen, kennissen en familie zijn van harte welkom. We hopen dit jaar op nog meer deelnemers dan de ruim 60 in 2016.

Update 3 maart: Inmiddels hebben zich 7 teams opgegeven met in totaal ruim 40 deelnemers en dat is toch nog een behoorlijk aantal.

Opgeven kan door uiterlijk donderdag 2 maart, 17.59 uur te mailen naar: arjanwissink4@hotmail.com of te bellen met 06-53987751. Het liefst zien wij dat teams (minimaal 4 en maximaal 10 personen) zich in één keer opgeven. In dat geval graag de namen van alle deelnemers doorgeven.

 

Leden betalen 5 euro en niet-leden betalen 10 euro. Na de tocht krijgt iedereen een ouderwets gezellige bak patat met een kroket of frikadel en een consumptie. Verdere consumpties zijn voor eigen rekening. De deelnemende teams worden om 19:30 uur op De Zweede verwacht en naar verwachting sluit de avond rond de klok van 23:00 uur.

Tip: Denk aan warme kleding en bij nat weer aan laarzen en/of regenkleding!

In het kort:
Wanneer: vrijdag 3 maart
Aanvang: 19:30
Eindtijd: +/- 23:00
Kosten: 5 euro voor leden en 10 euro voor niet-leden
Waar: Sportpark De Zweede

Namens de activiteitencommissie,
Arjan Wissink


 

Aanpassingen maken website BSC Unisson overzichtelijker

De afgelopen voorjaarsvakantie hebben de webmasters benut om een aantal wijzigingen door te voeren die de website overzichtelijker en minder “druk” maken. Dit betekent ook dat U een aantal zaken op een andere plaats aantreft dan voorheen. Onderstaand hebben we alle wijzigingen voor U op een rijtje gezet.

Zijmenu links

De plaatjes zijn verdwenen en het aantal menu-items is beperkt tot een 5-tal:

  • Route/locatie
  • Geopend
  • Contact
  • Agenda
  • Webshop

De 4 top-buttons

De plaatjes zijn gewijzigd en hebben (behalve de afgelastingen button) allemaal dezelfde lay-out gekregen. Nieuw is de button voor onze “Contactengids” (voorheen telefoongids). De nieuwe naam geeft de inhoud beter weer. Daarnaast is de button Vacatures ook nieuw. De buttons zijn bedoeld om veel gevraagde informatie snel en zonder veel zoekwerk op te kunnen halen. De 4 buttons hebben betrekking op de onderdelen: afgelastingen, contacten, lidmaatschap en vacatures.

Bovenmenu

Naast een andere logische volgorde van de diverse onderdelen was het uitgangspunt om een hoofdmenu (info, voetbal, Boekelopers, De Zweede, O16-toernooi) uit niet meer dan 10 submenus te laten bestaan. We hebben dan ook een aantal gelijksoortige zaken samengevoegd, hetgeen betekent dat sommige onderdelen een extra submenu hebben gekregen:

  • Info: Nieuw zijn de onderdelen Sponsorzaken, waaronder de businessclub en sponsoring vallen en Media met AB Banenmarkt, Clubblad en Facebook/Twitter
  • Voetbal: Nieuw zijn de onderdelen:
    •  Programma, waar voortaan de onderdelen programma & standen, de jaarplanning en competitie gerelateerde zaken (KNVB) te vinden zijn
    •  Organisatorische zaken, met de onderdelen wedstrijdzaken, technische zaken, fairplay en het beleid m.b.t. kunstgras
    • Activiteiten, met de onderdelen activiteitenprogramma en pupil van de week

Zijmenu rechts

Hier is met name de ruimte die ingenomen werd door BSC Unisson 1 beperkt door meer gebruik te maken van (achterliggende) tabellen. Nieuw is een overzicht met de uitslagen van de voorgaande speelronde en het volledige programma voor de komende speelronde in de 4e klasse B.

Wat kunt U de komende tijd nog meer van ons verwachten

Omdat we de laatste tijd nogal wat last hebben van wijzigingen in of zelfs het geheel vervallen  van externe programma’s (widgets), moeten we voor een aantal onderdelen en items op onze site op zoek naar nieuwe oplossingen. Zo is de oude routeplanner van de ANWB niet meer te gebruiken en de nieuwe niet geschikt voor website, waardoor we binnenkort google maps gaan integreren. Het foto-album programma Picasa is sinds mei 2016 niet meer te gebruiken. Ook hiervoor zijn we op zoek naar een (mogelijk) Google-achtige oplossing. Daarnaast willen we onze site meer smartphone-proof maken.

Niet goed, zeg ’t ons

Wij willen U graag over zoveel mogelijk zaken op de hoogte houden en informeren. Dat doen we kort via facebook en twitter en uitgebreider via onze website, de plaats waar wij veelvuldig onze sponsoren aanprijzen. Bent U tevreden over onze site, of juist niet, mail ons dan op webmaster@bscunisson.nl. Wij zorgen dan met uw hulp voor een nog betere communicatie.

NK Lokomotiva Zagreb debuteert op 24ste editie BSC Unisson O16 toernooi (update)

Voorzitter Edwin Duivelaar van de O16-toernooi commissie heeft met het vastleggen van NK Lokomotiva Zagreb voor het eerst sinds 2000 weer een team uit Kroatië naar Boekelo weten te halen voor de 24ste editie van het BSC Unisson O16 toernooi op 3 t/m 5 juni 2017. Slechts eenmaal eerder deed een Kroatische ploeg Boekelo aan. In 2000 werd Dinamo Zagreb 4e tijdens de 7e editie.

NK Lokomotiva Zagreb is minder bekend dan zijn illustere stadgenoot Dinamo Zagreb maar werd al tijdens de Eerste Wereldoorlog in 1914 opgericht. In 2013 bereikte het met een 2e plaats de hoogste klassering tot nu toe in de Kroatische Eredivisie, achter datzelfde Dinamo Zagreb.

Meer weten over NK Lokomotiva Zagreb, kijk op de site van het O16-toernooi elders op deze site, onder “Teams 2017” of klik hier.

Met NK Lokomotiva Zagreb liggen inmiddels 7 van de 10 deelnemers vast. De overige deelnemers zijn BSC Unisson, debutant FC Groningen en titelverdediger Brabant United uit Nederland, B.93 Kopenhagen en Randers Freja FC uit Denemarken en KV Mechelen uit België.

Update 22.02.2017: Helaas heeft KV Mechelen recent afgezegd waardoor het aantal vastgelegde teams voorlopig nog op 6 blijft staan. De resterende 4 hoopt de organisatie de komende weken vast te leggen.

Start voetbalcompetities 2017/2018 drie weken later dan gebruikelijk

Naast de vele veranderingen die de nieuwe opzet bij de pupillen het komende seizoen met zich meebrengen heeft de KNVB, dit maal wel in samenspraak met de verenigingen, besloten om het seizoen 2017/2018 pas op 23/24 september te laten beginnen. De bekercompetities beginnen 3 weken daarvoor op 2 september. Na jaren van aandringen door de clubs is deze kogel dan eindelijk door de kerk.

Wie nu echter gedacht had dat ook het verzoek om de winterstop te verlengen zou worden ingewilligd, komt echter toch weer enigszins bedrogen uit. De winterstop is bij nadere bestudering, voor de B-categorie, zelfs ingekort en duurt, in navolging van de A-categorie, van 16 december t/m 20 januari. In plaats daarvan heeft de KNVB aan het begrip winterstop een eigen draai gegeven en introduceert het begrip “flexibele winterstop”, hetgeen zoveel betekent dat er in de periode van 27 januari t/m 4 maart in een tijdsbestek van 6 weken 4 wedstrijden gevoetbald moeten worden. De verenigingen kunnen de speeldagenkalender volgen maar mogen hier in onderling overleg van afwijken. Het reguliere seizoen eindigt op 27 mei, waarna nog diverse nacompetities zullen volgen.

In de praktijk zal het er op neer komen dat verenigingen, naast het vele extra werk dat de wijzigingen bij de pupillen (meer teams, kleinere velden, meer leiders) met zich meebrengt, ook nog eens meer tijd kwijt zijn aan wedstrijdzaken.


“De KNVB had het winterstopprobleem en daarmee samenhangend het mogelijk ontstaan van een tekort aan speelweekeinden op een simpele en veel betere manier kunnen oplossen. Ook hier is de hockey weer het grote voorbeeld: speel de bekercompetitie door de week, speel kleinere competities in het najaar, iets grotere in het voorjaar en eindig begin juni. Op die manier manier hoef je niet tijdens de vakanties en in de winter te voetballen”


Een derde noviteit, en dat is zeker een verbetering, is het gebruiken van de bekerresultaten in de maand september voor het indelen (op sterkte) van de competities bij de jeugd. Bij het hockey is dit overigens al jaren gebruikelijk. Het is dus zaak om i.t.t. hetgeen bij BSC Unisson gebruikelijk was alle teams mee te laten doen aan de bekercompetities in het nieuwe seizoen.

Voor de speeldagenkalender 2017/2018, klik hier.

Toelichting KNVB

Directeur amateurvoetbal, Jan Dirk van der Zee: “Door spelers en clubs werd ons steeds vaker gevraagd waarom we het voetbalseizoen niet later zouden beginnen, zodat we ook langer door kunnen voetballen. Zo kunnen de voetballers rustig op vakantie, zonder dat ze schuldig hoeven te voelen ten opzichte van hun teamgenoten, en kan er ook nog lekker gevoetbald worden als in mei de zon begint te schijnen. Met dit idee zijn we aan de slag gegaan en samen hebben we de plannen weten te vertalen in een concrete speeldagenkalender. Deze kalender is een uitkomst van een goede samenwerking met clubs en hiermee hoopt de KNVB alle voetballiefhebbers van dienst te zijn.”

Flexibele winterstop

In deze kalender is er voor het eerst sprake van een flexibele winterstop van 27 januari tot 4 maart, na de reguliere winterstop. Dit betekent dat er een ruimte van zes weken is ingelast om vier wedstrijden te spelen. Verenigingen kunnen voor deze periode in onderling overleg bepalen of ze een wedstrijd naar een andere datum willen verplaatsen dan op het wedstrijdschema staat aangegeven. Dit geldt ook voor wedstrijden in de A-categorie.

Als verenigingen hier niet uitkomen, dan blijft het schema uiteraard leidend. Deze nieuwe opzet wordt aankomend seizoen getest en op basis van de resultaten wordt gekeken of dit in de toekomst kan worden uitgebreid binnen de reguliere competitie.

Bekervoetbal nieuwe stijl

De beker in het amateurvoetbal begint in het hele land op 2 september. Er wordt dit seizoen vooral in het weekend gespeeld, bij voorkeur dus niet meer op doordeweekse avonden.

Alle teams kunnen meedoen aan de poulewedstrijden in de beker en vooral voor de jeugd is het meedoen aan de beker van belang. De bekerresultaten worden namelijk gebruikt om de competitie-indeling vanaf de eerste klasse en lager zo eerlijk en leuk mogelijk te maken. Dit geldt voor alle jeugdteams, van Onder 8 tot en met O19.

Dat de competitie later eindigt heeft ook invloed op de nacompetitie. Hoe deze nacompetitieregeling er volgende seizoen definitief uit gaat zien wordt de aankomende periode uitgewerkt en zal voor het einde van het huidige seizoen bekend worden.

Klik hier om het hele nieuwsbericht van de KNVB te lezen.

Nieuwe wedstrijdvormen voor de pupillenvoetballers (nu: met poll)

Het amateurvoetbal start vanaf het seizoen 2017/’18 met nieuwe wedstrijdvormen voor pupillenvoetballers. Kinderen van zeven tot twaalf jaar gaan wedstrijden spelen op kleinere veldjes en in kleinere teams, waardoor ze vaker aan de bal komen en meer dribbelen, schieten, samenspelen en scoren. Dit draagt bij aan het spelplezier en de ontwikkeling van ieder kind op elk niveau.

Dit besluit is tot stand gekomen na zorgvuldig overleg met de verenigingen en op basis van uitgebreid onderzoek. De KNVB gaat de komende periode verenigingen actief ondersteunen om de nieuwe opzet succesvol in de praktijk te brengen.


“De webmasters van BSC Unisson zijn benieuwd of U de mening deelt van de KNVB en zit te wachten op wedstrijden op 1/4 veldjes 5 tegen 5 en 6 tegen 6. Daarom kunt U vanaf vandaag deelnemen aan een poll en zo laat U ons weten wat U van de nieuwe spelvormen, gelanceerd door de KNVB, vindt”. De poll vindt U in het rechter zijmenu of stem hieronder:

[yop_poll id=”4″]


Kinderen meer aan de bal

Vanaf het seizoen 2017/’18 voetballen pupillen Onder 8 en Onder 9 in de vernieuwde opzet op een kwart voetbalveld partijtjes van 6-tegen-6. In het huidige seizoen spelen die leeftijdscategorieën nog 7-tegen-7 op een half veld. Spelen op een kleiner veld sluit beter aan op de belevingswereld van kinderen van deze leeftijd. Ingooien wordt indribbelen en scheidsrechters spelbegeleiders, die het spel voor kinderen in goede banen leiden.

Meer info over de veranderingen qua regels in en om het veld kunnen jullie vinden via de volgende link: http://www.knvb.nl/downloads/bestand/8734/infographic-nieuwe-wedstrijdvormen-pupillen

Het seizoen daarop starten de teams van Onder 10, Onder 11 en Onder 12 met de nieuwe wedstrijdvormen (voor O.10 in de 6 tegen 6 wedstrijdvorm en O.11 en O.12 in de 8 tegen 8 wedstrijdvorm). Met dit overgangsjaar krijgen verenigingen en voetballers de ruimte de nieuwe opzet te leren kennen en in te voeren.

De jongste voetballers in de voetbalhiërarchie – Onder 6 en Onder 7 – blijven in onderling verband op de vereniging kleine partijtjes spelen. Het advies is kinderen onder de zes jaar 2-tegen-2 te laten spelen, en onder zeven jaar 4-tegen-4. Verenigingen blijven dan ook vrij om de jongste leden in kleine partijtjes te laten voetballen. Kennismaken met het spelen van voetbal en spelplezier staan hier centraal.

Bij BSC Unisson zijn wij op de achtergrond bezig hoe we dit gaan invullen binnen de club. We zullen jullie via de site op de hoogte houden van de ontwikkelingen die plaatsvinden.

Definitieve indelingen en programma’s voorjaarreeksen voetbal bekend

De indelingen en de nummering van de voorjaarcompetities zijn bekend. Onze Monique Kip van Wedstrijdzaken BSC Unisson is razendsnel aan de slag gegaan en heeft nu alweer de volledige jaarplanning t/m mei, incl. de voorjaarreeksen, in elkaar weten te zetten. Deze planning is bestemd voor de BSC Unisson teams en de scheidsrechters, met dien verstande dat de meeste scheidsrechters nog moeten worden ingepland. Dat zal deze en de komende week door Monique Kip (senioren) en Teun van der Velden (jeugd) worden gedaan.

De competitie wordt hervat op 11 februari (jeugd) en 12 februari (senioren). Overigens begint BSC Unisson 1 al op 29 januari en is er op 28 januari en op 4/5 februari, naast de vriendschappelijke wedstrijden, een beperkt inhaalprogramma.

Verder zijn er een aantal teamwijzigingen. Zo heet de JO9-5 nu de JO7-1 en is er een onderlinge 4×4 competitie voor de JO7-2 (voorheen mini) en de JO7-3 (nieuw).

De jaarplanning kunt u hier aanklikken, of kijk onder voetbal/jaarplanning elders op deze site, maar de indeling en de nummering is vanaf dit moment ook zichtbaar op www.voetbal.nl of kijk op de teampagina’s en klik daar op de link “Uitslagen en standen competitie 2016/2017”.

Alle teaminfo (uitslagen, indeling, programma, foto) is ook weer te vinden op de teampagina’s op onze site, via voetbal/pupillen (junioren/senioren) teams. Klik in het programma onderin de teampagina (Sportlink ..) op de i die achter een thuis- of uitwedstrijd staat en U komt rechtstreeks op de teampagina van het betreffende team in www.voetbal.nl met standen, alle uitslagen, etc. Staan er nog geen wedstrijden gepland, klik dan in hetzelfde scherm onderaan op voetbal.nl. Voorwaarde is dat U ingelogd moet zijn in voetbal.nl. Hier kunt U de definitieve indeling bekijken.

Dartstoernooi BSC Unisson kent weer andere winnaars

Op zaterdag 21 januari stond het Dartstoernooi bij BSC Unisson weer op de agenda. Er waren op het laatste moment nog drie afmeldingen waardoor de organisatie nog erg druk werd om het toernooi in goede banen te leiden.

Bij de recreatie hadden zich 24 deelnemers opgegeven en bij de prestatie waren er 20 aanmeldingen. Hierdoor bestond het totale deelnemersveld, net als vorig jaar, uit 44 deelnemers.

Vorig jaar wist Frank Slag het toernooi bij de prestatie te winnen door destijds in de finale Nick Braun te verslaan. Beide heren hebben de dartpijlen wekelijks in de hand en waren ook dit jaar weer van de partij op De Zweede. Naast deze twee heren waren er ook hoge verwachtingen van Dennis Sanberg, Mike Weterholt (winnaar 2015) en Oswald Blikman, omdat zij ook twee keer per week staan te gooien.

Sinds vorig jaar is er natuurlijk ook de Dartladder op De Zweede en hierdoor waren er ook hoge verwachtingen van Frank Winkelhorst, Eddy Levers (winnaar 2013) en Lennart Schoonheden.

Rond middernacht wisten we eindelijk wie er het in de finale tegen elkaar op zouden gaan nemen. Nick Braun wist net als vorig jaar de finale te bereiken en mocht het deze keer opnemen tegen Lennart Schoonheden. Qua scores gingen beide heren gelijk op, maar Nick Braun ging beter met de dubbels om en wist zo de overwinning naar zich toe te trekken.

Bij de recreatie was de winnaar van vorig jaar afwezig, dus wisten we op voorhand dat we een nieuwe winnaar zouden krijgen. Tegelijkertijd met de finale van de prestatie werd de finale van de recreatie gegooid. De man die ’s middags nog druk bezig was met de carnavalswagen, om half 7 zijn pijlen nog moest zoeken en vervolgens de meeste “supporters” (bierdrinkers) meebracht wist de finale te bereiken. We hebben het hier natuurlijk over Harrie Rademaker. In de finale moest Harrie het opnemen tegen de jeugdige Sjaak Klein Wentink en uiteindelijk was ook in deze wedstrijd het sneller uitgooien hetgeen wat de doorslag gaf. Of het nou de ervaring van Harrie was of dat hij meer geluk had…. Harrie kon in ieder geval met een brede glimlach weer huiswaarts. Alhoewel het hem nog wel de nodige rondjes kostte aan zijn trouwe “aanhang.”

Tot slot wil ik de volgende mensen bedanken:

  • Alle deelnemers voor de gezellige en geslaagde avond!
  • Monique Kip en Marjon Dijks voor de wedstrijdschema’s en het bijhouden van de uitslagen.
  • Remy van der Beek en Rite Hinnen voor de kantinedienst.
  • Egbert Roossink en Max/Alessandro voor het invallen voor mensen die zich laat hebben afgemeld.
  • Jeroen Tieberink voor het helpen ophalen van de borden.Met vriendelijke groet,
    Arjan Wissink