Ma. 20 november Extra Algemene Ledenvergadering

Maandag 23 oktober vond de jaarlijkse ALV van BSC Unisson plaats. Naast de gebruikelijke onderwerpen was er speciale aandacht voor belangrijke ontwikkelingen zoals de (on)mogelijkheid van fitness op de Zweede en BSC Unisson 2.0 (het strategische 5-jarenplan van onze vereniging).

Omdat er bij de presentatie van de jaarcijfers wat onduidelijkheden waren, die vanwege afwezigheid van de penningmeester, niet direct weggenomen konden worden is besloten om deze onderwerpen opnieuw in een extra ALV aan de orde te stellen.

Deze extra ALV zal plaatsvinden op maandag 20 november om 20.00 uur op de Zweede.

U bent hiervoor van harte uitgenodigd.

Agenda extra ALV maandag 20 november 2017:

  1. Opening
  2. Ingekomen stukken/ Mededelingen
  3. Financieel overzicht 2016-2017
  4. Begroting 2017-2018
  5. Rondvraag
  6. Sluiting

Heb je vragen over de komende extra ALV, dan kun je deze stellen door te mailen naar algemeen_bestuur@bscunisson.nl.

Namens Het Bestuur van BSC Unisson, Rob Stokkers, voorzitter

Corona UP DATE 15-10-2020

Vanwege oplopende besmettingscijfers zijn met ingang van 14 oktober de coronamaatregelen opnieuw aangescherpt.

De belangrijkste nieuwe maatregelen zijn hier te vinden

Voor BSC Unisson heeft dat de volgende consequenties:

Algemeen.

  • De kantine blijft gesloten
  • Kleed- en doucheruimtes zijn gesloten
  • De Zweede is wel geopend voor eventuele vergaderingen, mits de algemene regels in acht worden genomen.
  • In de openbare ruimtes van de Zweede (gangen) geldt een mondkapjesplicht.
  • In de gangen en andere ruimtes dient men 1.5 m afstand te houden

Voetbal

  • Alle competitiewedstrijden zijn tot 11 november stilgelegd
  • Seniorenteams mogen alleen trainen in groepen van maximaal 4 personen met een onderlinge afstand in de groep van 1,5m
  • Groepen onderling dienen ook afstand te houden
  • Groepen mogen niet mixen met elkaar en moeten van elkaar te onderscheiden zijn
  • Voor jeugdteams (alle teams t/m O19) gelden geen beperkingen voor de trainingen
  • Jeugdteams mogen onderling trainingswedstrijden spelen bij de eigen vereniging
  • Kantine en kleed- en doucheruimtes blijven gesloten
  • Er is geen publiek toegestaan op de sportaccommodatie

Meer info: veel gestelde vragen over corona maatregelen en voetbal

Lopers

  • De trainingen zijn opgeschort tot en met 27 oktober
  • Na de volgende persconferentie bepalen we hoe we de regelgeving kunnen toepassen
  • Dat geldt ook voor de pas gestarte beginners clinic hardlopen
  • Lopers krijgen wekelijks een programma toegestuurd i.p.v. gezamenlijke training

Meer info: Protocol verantwoorde atletieksport

Survivalrun

  • Trainen volgens regels NOC*NSF
  • Binnen een groep (max 4) altijd 1,5 m afstand houden, groepen houden voldoende afstand van elkaar
  • Het moet herkenbaar zijn welke sporter bij welke groep hoort.
  • De indeling in groepen geldt voor de gehele training, dus ook tijdens warming-up, instructie en cooling-down.
  • Buiten is de beschikbare ruimte leidend ter bepaling van aantal personen/groepen dat tegelijkertijd kan trainen.
  • De trainer hoort niet bij een groep van 4 personen, maar telt wel mee voor het maximum aantal personen
  • Zorg dat voorafgaand aan de training duidelijk is wie in welke groep traint.
  • Er kunnen maximaal 12 personen tegelijk trainen
  • Inschrijven voor een training via Google Sheets

 

Bestuur BSC Unisson

 

 

Beginnersclinic hardlopen Boekelopers volgeboekt

Inschrijven is niet meer mogelijk, de clinic is vol!!

Een mooie groep bij elkaar, die vol enthousiasme van start gaat met de trainingen onder leiding van onze ervaren trainer. Sportpark De Zweede zal 12 weken lang het domein zijn van deze lopers op weg naar hun einddoel, 5 km achtereen hardlopen. We hopen allen aan de start te zien van onze eigen Kerstcross als kroon op al het harde werk tijdens de trainingen.

Namens alle Boekelopers, veel succes!!

Nieuwe Corona maatregelen.

Even samen 3 weekjes doorbijten!!

Afgelopen maandag zijn er door het kabinet weer strengere maatregelen afgekondigd i.v.m. de corona bestrijding.
Helaas blijft dit ook voor ons als BSC Unisson niet zonder gevolgen.
Voorlopig gelden daarom de volgende beperkingen:
  • De kantine is tot nader orde gesloten.
  • Toeschouwers bij wedstrijden en/of training zijn even niet meer toegestaan.
  • Dat verbod geldt ook voor ouders/begeleiders die iemand brengen naar training of thuiswedstrijd.
Mogen we dan helemaal niets meer? Dat valt gelukkig erg mee.
Want wat mag er allemaal nog wel:
  • De Zweede blijft wel open (alleen de kantine is dicht).
  • We mogen volop blijven sporten (zowel senioren als jeugd).
  • Alle trainingen en wedstrijden kunnen dus doorgaan.
  • De kleed accommodatie blijft gewoon open (hier blijven natuurlijk wel de bestaande corona richtlijnen gelden).
  • Bij uitwedstrijden worden brengende ouders of begeleiders niet beschouwd als publiek en mogen deze dus wel naar de wedstrijd kijken.
  • Op zaterdag zorgen wij (buiten) voor ranja en fruit voor de kinderen.
  • Voor koffie/thee voor leiders/trainers zal ook worden gezorgd.
Kortom, er is heel veel nog WEL mogelijk. En de beperkingen gelden hopelijk ook maar voor 3 weken.
Als we met zijn allen ons best doen en ons zo goed mogelijk aan de nieuwe (en bestaande) regels houden, kunnen we hopelijk na 3 weken de draad weer oppakken.
Laten we onszelf en anderen dat plezier doen !!
Bestuur BSC Unisson

Sluitingsdatum inleveren kopij Clubblad Flits 15 oktober.

De redactie van ons clubblad Flits is druk in de weer om een goed gevulde editie te maken.
Jullie bijdrage is van harte welkom.
Aanleveren kan op redactie@bscunisson.nl tot uiterlijk 15 oktober.

CORONA PROTOCOL BSC UNISSON

 

Wij hanteren de volgende richtlijnen voor wedstrijden vanaf 29 en 30 augustus voor alle teams (jeugd en senioren) zowel uit als thuis.

Algemeen:

  • Heb je griep- of verkoudheidsklachten dan blijf je thuis.
  • Vanaf 18 jaar houd je 1,5 m afstand.
  • Was handen door gebruik te maken van de aanwezige handgel.
  • Ben je in oranje of rode gebieden geweest dan blijf je 10 dagen thuis.
  • Ga zoveel mogelijk thuis naar het toilet.

Wedstrijden:

  • Ga niet in groepsverband zingen of schreeuwen.
  • Wedstrijden zijn “openbaar”: houd 1,5 meter afstand langs de lijn, op terras en in de kantine.
  • Attendeer elkaar hier, indien nodig, op.
  • Staf en wissels houden 1,5 meter afstand. Wissels nemen plaats naast dug-out.
  • Het vieren van een goal doen we “op afstand”. Een bescheiden boks/vuist mag.
  • Er wordt geen gebruik gemaakt van team bidons. Spelers zorgen voor hun eigen bidon/fles.

Senioren en O19:

  • Voor de wedstrijd omkleden in kleedkamer (1,5 meter). Maximaal 8 spelers in de kleedkamer (geen staf). Ben je omgekleed, ga dan meteen naar het veld.
  • Elk team krijgt, indien mogelijk, 2 kleedkamers toegewezen. Bespreking op het veld.
  • Douchen: maximaal 2 spelers tegelijk in de douche, 1,5 meter afstand houden en elkaar de ruimte geven bij het in- en uitgaan van de doucheruimte.

Jeugd t/m O17:

  • Gezamenlijk omkleden in de kleedkamer, elk team heeft z’n eigen kleedkamer (geen maximum aantal spelers).
  • Maximaal 1 staflid per team in de kleedkamer (die 1,5 meter afstand houdt).
  • Bij voorkeur geen ouders in de kleedkamer.
  • Douchen: alle jeugdteams kunnen douchen (geen maximaal aantal spelers).
  • De kleedkamers worden door wedstrijdzaken toegewezen.

Vervoer:

  • Chauffeur en passagiers/spelers (vanaf 13 jaar) dragen een mondkapje (zelf voor zorgen).
  • Bij voorkeur maximaal 4 mensen in 1 auto.

Kantine:

  • Bij binnenkomst kun je je registreren op een formulier of via een QR code.
  • In de kantine is een beperkt aantal zitplaatsen beschikbaar. Dus alleen zitten.
  • Een zitplaats is verplicht. Geen zitplaats betekent helaas dat je de kantine verlaat.
  • Met stoelen en tafels wordt niet geschoven.
  • Houd de bar op het bestel gedeelte vrij, deze is alleen beschikbaar voor het doen van bestellingen.
  • Betaal zoveel mogelijk per pin.

Terras:

  • Een zitplaats is verplicht.
  • Het is niet toegestaan stoelen/tafels/banken te verplaatsen.
  • Houd altijd 1,5 meter afstand.

Tot slot:

  • Gezond verstand gebruiken staat voorop!
  • Accepteer dat je geattendeerd wordt op ‘foutief’ gedrag!

Bestuur BSC Unisson

Corona up date bestuur

Beste sportvrienden,

De vakantie zit er bijna op. De scholen starten komende week en ook op onze sportaccommodatie nemen de activiteiten weer toe. Dit betekent dat trainingen weer worden opgestart, wedstrijden op de planning staan en dat ook de kantine weer (meer) geopend zal zijn.

Het Corona-virus is echter nog niet weg ; het is dus zaak om voorzichtig te blijven en ons -ook binnen de club- aan de overheidsregels te blijven (!)  houden.

  • Bij ziekteverschijnselen blijf je thuis
  • Bij symptomen : laat je testen!
  • Houdt 1,5 m afstand
  • Handen wassen

De accommodatie is aangepast aan de RIVM-richtlijnen, daarnaast ligt het erg aan ons eigen gedrag!

Als we ons daar met zijn allen goed van bewust zijn en ons daaraan houden dan kunnen we het nieuwe seizoen op een goede manier starten.

Hopelijk houden we het virus op die manier buiten de deur.

Bestuur BSC Unisson

Beginnersclinic Survivalrun Jeugd start 2 september

Op 2 september start er een beginnersclinic Survivalrun voor de jeugd bij de Boekelopers Survivalrun. Deze clinic is de manier om kennis te maken met de survivalrun sport. In vier lessen leer je de basistechnieken van survivalrun, zoals in het touw klimmen, swingover, apenhang en catcrawl. De clinic is op woensdagmiddag van 18:15 tot 19:15 en wordt gegeven door ervaren survivelaars. Om mee te mogen doen moet je minimaal 8 jaar zijn. De kosten zijn €25 per deelnemend kind. Je kunt je opgeven door een email te sturen naar survivalrun@bscunisson.nl. Wij nemen dan contact met je op. Geef je nu dus snel op want er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar en vol is vol.

Corona update BSC Unisson

Er is licht aan het einde van de tunnel: We gaan weer open!

 

Na alle beperkende maatregelen lijkt er een voorlopige kentering in de opmars van het corona virus.

Deze verbetering komt uiteraard mede door de voorbeeldige houding van het overgrote deel van ons allemaal.

Een prettig gevolg hiervan is dat de overheid heeft besloten dat per 1 juli 2020 sportkantines weer open mogen.

Ook gebruik van kleedruimtes en douches na het sporten is weer toegestaan.

Uiteraard gelden (ook) hier de algemene regels, zoals ‘bij ziekte blijf je thuis’, vaak handen wassen/ontsmetten, 1,5 m afstand houden, maar we mogen weer open.

 

Voor BSC Unisson betekent dit dat zowel de kleedkamers als de kantine weer geopend zijn vanaf woensdag 1 juli.

Gezien de aanstaande vakantie-periode is  donderdagavond voorlopig de enige avond met reguliere kantinedienst/-bezetting.

 

Volg hierbij altijd de algemene instructies vanuit de overheid/RIVM en de richtlijnen zoals op de Zweede aangegeven!!

Voor de kantine geldt voorlopig dat alleen betaling per pin mogelijk is.

Er is geen (wissel)geld in de kassa aanwezig.

 

Als we ons met zijn allen aan deze gedragsregels houden kunnen we weer heerlijk aan de bak!

 

Bestuur BSC Unisson

Uitnodiging extra (restant) ALV op maandag 29 juni a.s.

Beste leden van BSC Unisson,

Het bestuur nodigt U uit voor de extra (restant) algemene ledenvergadering. deze vergadering wordt gehouden op maandag 29 juni 2020 om 20:00 uur in het clubgebouw De Zweede aan de Boekelosestraat 275 in Boekelo.

In de bijlage de agenda voor de extra (restant) algemene ledenvergadering.

De beperkte agenda behandelt alleen de onderwerpen die afgelopen november niet aan de orde zijn geweest.

Namens,
Esther Doosje
Secretaris BSC Unisson

Agenda Extra ALV.

Notulen zijn te verkrijgen via secretaris@bscunisson.nl 

CORONA-UPDATE VANUIT BESTUUR BSC UNISSON

Het gaat steeds beter met de bestrijding van het corona virus.

Niet in de laatste plaats omdat vrijwel iedereen in Nederland zich goed aan de regels houdt. Die regels worden nu zelfs voorzichtig wat afgebouwd. Dat neemt niet weg dat deze periode voor ons als vereniging (bestuurlijk) nog wel de nodige uitdagingen biedt. Want naast het sportieve verlies dat we niet meer mogen sporten is er ook een financiële kant. Wij missen een groot deel van onze inkomsten.

Maar wij niet alleen! Zo stelde de sponsorcommissie een korting van 15% op de sponsorfacturen voor. Ondanks het feit dat dat voor ons een fikse (financiële) aderlating betekent, ondersteunen wij die actie toch van harte! Vele van onze sponsoren zijn wellicht nog harder getroffen dan wij en samen moeten we deze crisis zien te overwinnen.

Voor de rest zijn we  met Sportaal (en de gemeente Enschede) in gesprek om te bepalen hoe we om kunnen gaan met de huur voor de accommodatie. Vooralsnog is deze opgeschort, maar (nog) niet kwijtgescholden. De verwachting is niet dat de gehele huur voor de maanden maart/april/mei zal worden kwijtgescholden, maar dat er een vorm van compensatie gaat komen. Compensatie biedt ook de KNVB voor lidmaatschapsgelden etc. Tenslotte hebben wij als vereniging  de tegemoetkoming TOGS aangevraagd en is deze ook al gehonoreerd. Daarmee kunnen we wellicht een deel van de gederfde kantine inkomsten dekken. Nu we weten dat de kantine waarschijnlijk pas per 1 september weer volledig gebruikt kan worden zal -samen met de kantinecommissie- nogmaals bekeken moeten worden wat er met bederfelijke waar kan gebeuren.

Maar dan het positieve, sportieve nieuws. We mogen weer!!

We hebben allemaal kunnen lezen dat sporten buiten weer mag onder bepaalde voorwaarden. De verschillende afdelingen van BSC Unisson zijn direct aan de slag gegaan om een werkbaar plan op te stellen zodat trainingen weer hervat kunnen worden. Deze plannen worden getoetst door de gemeente Enschede en zijn inmiddels goed bevonden! Weliswaar nog niet in wedstrijdvorm, maar aangepast en op 1,5 m afstand kunnen we nu weer ballen, lopen en klimmen. Hoe mooi is dat?

Voor specifieke informatie over regels, afspraken en tijden verwijs ik graag naar elders op deze website (afdelingsinformatie) en onze gebruikelijke andere kanalen (Facebook, twitter etc.)

Kortom, de weg terug is ingezet. Als we die samen veilig blijven bewandelen zijn we in september weer back-on-track .

Blijf gezond en hopelijk tot snel op de Zweede!

 

Bestuur BSC Unisson