BEREIKBAARHEID MILITARY CROSSLOOP 9 OKTOBER

Op zondag 9 oktober is sportpark De Zweede, inschrijven en start Military Crossloop, alleen vanuit de richting Boekelo bereikbaar. Vanuit het centrum van Boekelo gaat u richting Usselo, na circa 1 kilometer vindt u aan de rechterkant de ingang naar sportark De Zweede. Uit de richting Usselo is het sportpark niet bereikbaar door de afsluiting van de Boekelosestraat i.v.m. de Military.

 

crossloop 1

crossloop 3

ALGEMENE LEDENVERGADERING BOEKELOPERS

Op woensdag 5 oktober a.s. houdt de afdeling Boekelopers haar jaarlijkse algemene ledenvergadering vanaf 20.30 uur in de kantine van De Zweede. Deze afdelingsvergadering is de voorbereiding van de ALV BSC Unisson. Noteer deze datum alvast! Op de ledenvergadering bepaal je als lid zelf mede hoe jouw afdeling er uitziet. De ALV is de plaats waar je je stem kunt laten horen én invloed kunt uitoefenen op de weg die de afdeling inslaat. De officiële uitnodiging volgt later.

De training op deze avond staat in het teken van herstel en uitlopen van de Huttenkloasloop op de zondag ervoor (einde project) en zal dus korter zijn dan normaal. Op deze manier kan iedereen de ALV bijwonen.

De ALV BSC Unisson(verenigingsbreed)staat gepland op 24 oktober a.s. om 20.00 uur in de kantine van De Zweede. Noteer deze ook al vast in jouw agenda.

Gerrit Meutstege

Bestuur Boekelopers

Grote Clubactie BSC Unisson zaterdag 1 oktober van start

Uiteraard doet BSC Unisson ook dit jaar weer mee met de Grote Club Actie 2016 om een mooi bedrag voor de vereniging op te halen. Vorig jaar kwam de gehele opbrengst van maar liefst € 2.000 ten goede aan de actie voor een Pannaveldje op De Zweede. Dit jaar is het doel de aanschaf van Outdoor-Fitnessapparatuur, uiteraard ook weer op De Zweede.

Start actie
De lotenverkoop gaat dit jaar van start op zaterdag 1 oktober. Vanaf die dag komen de jeugdleden van de C, D en E-jeugd (O15, O13 en O11 zoals dat sinds kort heet) van BSC Unisson langs de Boekelose en Usselose deuren en bij familie en vrienden om te proberen zoveel mogelijk loten te verkopen.

Prijzen
Naast de hoofdprijs van € 100.000,-, de Volkswagen Up en diverse fraaie reischeques, zijn in de loterij van de Grote Clubactie nog veel meer mooie prijzen te winnen.

Kosten en opbengsten
De loten kosten ook dit jaar weer € 3,00 per stuk. Hiervan gaat 80%, oftewel maar liefst € 2,40 naar BSC Unisson. Dit jaar komt de opbrengst ten goede aan de aanschaf van Fitnessapparatuur op De Zweede, het complex van ons allemaal. Met de Rabo Clubkascampagne is hier al een bedrag van € 2.000 mee binnengehaald, we hopen ook met de Grote Clubactie 2016 een aanzienlijke bijdrage te kunnen leveren.

Meer weten?
Ga voor meer info naar de site van de Grote Clubactie. Heeft U specifieke vragen over BSC Unisson en de Grote Clubactie, gebruik dan ons contactformulier.

Enkele aandachtspunten (voor verkopers en kopers)
Onderstaand een aantal aandachtspunten van belang voor zowel de verkopende jeugdleden als de lotenkopers.

  • Er wordt gewerkt via een eenmalige machtiging. Dit heeft als groot voordeel dat de lotenverkopers slechts 1 keer bij de mensen langs hoeven en dat zij niet met geld over straat moeten
  • Er mag dus geen geld worden aangenomen!
  • In elk verkoopboekje moet duidelijk de volledige naam van de speler en elftal genoteerd worden
  • Er word verwacht dat iedere speler wel een aantal loten verkoopt
  • De actie gaat van start op zaterdag  1 oktober 2016 en er kan meerdere weken met de boekjes worden gelopen
  • Ook dit jaar zullen we weer mooie  prijzen ter beschikking stellen voor de beste lotenverkopers.

In de week van 26 september komen Ronald van Raalte en Patrick Barels langs om de boekjes aan de teams te overhandigen en eventueel verder toe te lichten.

Namens de BSC Unisson Grote Clubactie commissie

Ronald van Raalte en Patrick Barels

BSC Unisson JO11-1 krijgt “Blauwe Kaart” van Enschedese Boys

In het kader van de sportiviteitcampagnes van de KNVB bestaat er sinds vorig jaar bij de pupillen de mogelijkheid om een tegenstander een blauwe kaart te geven na een sportief verlopen wedstrijd. Coach Gerrit Keesmaat van Enschedese Boys JO11-1 gaf het team van BSC Unisson trainer/coach Jan Bijl zo’n kaart, ondanks dat de onzen met een 3-7 overwinning naar Boekelo terugkeerden. Nog leuker wordt het als je bedenkt dat dit de eerste kaart was die De Boys uitdeelde.

Wedstrijdsecretaris Herbert Wilp van Enschedese Boys was vergeten de kaart door te geven en mailde de kaart op maandagavond alsnog naar wedstrijdzaken van BSC Unisson, met het excuus dat hij dit helemaal vergeten was aan de BSC Unisson leider te geven.

We zouden bijna een nog fraaiere blauwe kaart aan Enschedese Boys teruggeven, want dat is pas echt sportief, ruim verliezen en de tegenstander ook nog eens complimenteren voor een sportieve wedstrijd. Klasse Enschedese Boys, klasse Jan en klasse BSC Unisson.

Bij zo’n kaart hoort ook een code, door in te loggen op de blauwe kaart website, maakt het team van Jan ook nog eens kans op een leuke prijs.

Klik hier als je meer wilt weten over “De Blauwe Kaart”.

jo11bk

Om te voorkomen dat ieder ander dan onze JO11-1 er met een prijs vandoor kan gaan, hebben we de code uiteraard niet gepubliceerd, maar is alleen bij Jan bekend.

Hier lees je wanneer jouw teamfoto wordt gemaakt (update 11)

Het nieuwe voetbalseizoen 2016-2017 is weer begonnen en dat betekent tijd om de nieuwe teamfoto’s te maken. Kijk goed op openstaand schema wanneer jouw team aan de beurt is, want zijn inmiddels een aantal datums aangepast. Door omstandigheden duren de fotosessies t/m zondag 1 oktober a.s..

Update: Inmiddels zijn 18 van de 22 foto’s gemaakt en die staan inmiddels ook al op de site, op de diverse teampagina’s. Alle foto’s worden daarnaast ook nog eens opgenomen in de presentatiegids seizoen 2016-2017, die in oktober uitkomt.

De teamfoto’s worden uiteraard alleen gemaakt wanneer je een thuiswedstrijd hebt. Zorg er voor dat het hele team compleet is, met leiders, trainers en geblesseerden. Sta op het genoemde tijdstip klaar op het veld en volg de aanwijzingen van de fotograaf. Een extra verzoek aan de leiding om de sponsorjassen aan te trekken.

Schema teamfoto’s seizoen 2016-2017:

Dag Datum 1 Tijd Fotograaf Team Status
Za 03-09-2016 11:30 F Almoes JO13-1 Gereed
Wo 07-09-2016 19:30 G Preyde JO19-1 Gereed
Za 10-09-2016 09:20 F Klomp JO9-1G Gereed
Za 10-09-2016 09:25 F Klomp JO9-3G Gereed
Za 10-09-2016 09:50 F Klomp JO9-2G Gereed
Za 10-09-2016 10:55 F Almoes MO11-1 Gereed
Za 10-09-2016 11:50 F Almoes JO13-2 Gereed
Za 10-09-2016 14:45 F Almoes JO17-1 Gereed
Zo 11-09-2016 09:15 F Almoes S3 Gereed
Za 17-09-2016 09:45 F Klomp JO9-4G Gereed
Zo 18-09-2016 09:50 F Almoes S4 Gereed
Zo 18-09-2016 11:45 F Almoes VR1 Gereed
Zo 18-09-2016 13:30 F Klomp S1 Gereed
Za 18-09-2016 L Haafkes JO11-4 Gereed
Za 24-09 C Abbink JO11-2 Gereed
Za 24-09-2016 10:20 F Klomp JO11-1 Gereed
Za 24-09-2016 12:45 F Almoes JO15-2G Gereed
Zo 25-09-2016 10:45 M Hinnen S2 Gereed
Za 01-10-2016 09:15 F Almoes JO9-5G Gereed
Za 01-10-2016 10:15 F Almoes JO11-3 Gereed
Za 01-10-2016 12:45 F Almoes JO15-1 Gereed
Zo 16-10-2016 09:15 F Almoes S5  Gereed

Let op!
Alleen op de genoemde datum wordt er een foto van jouw/jullie team gemaakt of je nu wel compleet bent of niet. De fotografen offeren hun vrije tijd hiervoor op en moesten de afgelopen jaren te vaak met lege handen naar huis, omdat het team niet compleet was. Reden voor een aantal fotografen om helaas af te haken.

Vragen of komt een datum echt niet uit, mail dan naar webmaster@bscunisson.nl.

Vacatures jeugd BSC Unisson (update 5)

Het nieuwe seizoen is inmiddels alweer deels gestart, maar ondanks alle inspanningen van de Technische Commissie van BSC Unisson zoeken we nog met spoed een coach en een leider op wedstrijddagen bij de JO15-2G en met iets mindere spoed enkele leiders bij de overige teams. Goed nieuws is dat alle teams inmiddels zijn voorzien van 1 of meerdere trainers.

Coach O15-2
Voor het seizoen 2016/2017 zijn we op zoek naar een enthousiaste vrijwilliger die in overleg met de trainer de coaching van ons gemengde breedte-team O15-2 op wedstrijddagen voor zijn/haar rekening neemt.

Leiders O15-2, O13-1, O11-1
Voor het seizoen 2016/2017 zijn we op zoek naar enthousiaste leiders voor begeleiding op de zaterdagen voor onze selectieteams O13-1, O11-1 en het breedte-team O15-2.

Belangstellenden voor de openstaande vacature(s) voetbal Jeugd (technische zaken) kunnen reageren door te mailen naar de jeugdcoördinator van BSC Unisson, Robert Zoetman, jeugdcoordinator@bscunisson.nl. Voor vragen kunt U ook terecht bij de coördinator Bovenbouw (O13 t/m O19) Arjan Wissink, tel. 0653987751 of de coördinator Onderbouw Charles Bekkers (O9, O11 en kabouters), tel. 0618225440.

Voor deze en nog meer vacatures, ga naar de BSC Unisson Vacaturekrant.

 

BSC Unisson mini’s spelen allereerste toernooi ooit bij Delden

De inkt van de contracten was nauwelijks opgedroogd of de toppers van ons gloednieuwe mini team van BSC Unisson speelden deze zaterdag, 10-9, al hun eerste toernooi en überhaupt hun eerste echte wedstrijd. Mischa, Floris, Kick, Damyan en gastspeler Luuk werden voor dit toernooi in het mooie nieuwe groene mini tenue gestoken wat dankzij Charles Bekkers en Marco Winters vliegensvlug was geregeld. Ze zagen er dan ook erg professioneel uit. Daar ga je zeker ook een stuk beter van voetballen.

Ondanks dat de jongens supergoed hebben gespeeld hadden we weinig in te brengen tegen de teams met veelal jongens van 6, bijna 7, terwijl onze jongens 5 of bijna 5 zijn. Het verschil was dan ook te groot. De standen van de wedstrijden heb ik dan ook niet bijgehouden. Wel weet ik dat we ze allemaal verloren hebben. Én dat wij zelf, met wat medewerking van de tegenstander, 3 doelpunten hebben gemaakt en dat  de doelpunten groots werden gevierd. We streden dan ook om een heuse beker! We zijn als 8e en laatste geëindigd maar ze waren wel superblij met die beker.

mini3   mini4

Volgende week wacht ons eerste competitiewedstrijd thuis op De Zweede. Om 9.00 uur trappen we af en we verwachten natuurlijk dat er dan veel enthousiaste supporters aan de lijn staan.

Wil je meer weten over onze mini’s, klik dan hier. Wil je meer weten over het kaboutervoetbal bij BSC Unisson, klik dan hier.

Heleen Klein Poelhuis.

FC Twente O19 wijkt uit naar De Zweede voor wedstrijd tegen Feyenoord O18

Za. 10 september wijkt FC Twente O19 uit naar ons Sportpark De Zweede voor de O19 competitiewedstrijd uit de 1ste Divisie Betaald Voetbal tegen Feyenoord O18. FC Twente moest uitwijken omdat tegelijkertijd op haar Trainingscentrum in Hengelo het team van Jong FC Twente de wedstrijd uit de 2e Divisie tegen Barendrecht speelt.

De wedstrijd op Sportpark De Zweede, aan de Boekelosestraat 275 in Boekelo begint om 14.30 uur en wordt op verzoek van FC Twente gespeeld op veld 2, natuurgras. FC Twente zal meteen in de eerst competitiewedstrijd proberen een goed resultaat neer te zetten met als uiteindelijk doel, na de onverwachte degradatie vorig jaar, directe terugkeer naar de Eredivisie O19.

Om de verwachte extra drukte het hoofd te kunnen bieden verzoekt BSC Unisson de boezoekers zaterdag onderstaande aanwijzingen op te volgen:

Parkeren

Op het parkeerterrein is er plaats voor honderd auto’s op de daarvoor gemarkeerd parkeervakken. Combi-busjes zoveel mogelijk rechts op de parkeerplaats parkeren. Grote bussen dienen geparkeerd te worden aan de lange toegangsweg naar ons Sportpark (aan de “maiskant”),  Indien de parkeerplaats vol is, dan graag de auto parkeren aan dezelfde weg op de stoep (tegenover de maiskant) en niet op straat.

Fietsen alleen in de bewuste fietsenstalling. Indien deze vol is dan het grasveld grenzend aan de stalling gebruiken. GEEN fietsen, scooters, etc. voor de ingangen en doorgangen plaatsen.

Toegang

Voor supporters is de toegang naar de velden te vinden aan de rechterkant naast het gebouw De Zweede. Spelers kunnen gebruik maken van de ingang geheel links in het gebouw. Bij binnenkomst treft men meteen rechts de kleedkamerindeling aan.

Kleedkamers

BSC Unisson teams kunnen geconfronteerd worden met een andere indeling dan gebruikelijk en worden deze dag veelvuldig bij elkaar in 1 kleedkamer geplaatst. Volg de aangegeven indeling.

Om ons als vereniging nog netter te presenteren dan normaal al het geval is wordt iedereen verzocht de kleedkamer schoon achter te laten, bij het verlaten van kantine of terras zelf de gebruikte waren op te ruimen en stoelen aan te schuiven.

Kantine

Er worden deze middag aanzienlijk meer bezoekers verwacht dan normaal op een zaterdagmiddag op De Zweede. Bent U BSC Unisson lid en deze middag aanwezig, kijk of U tijdelijk even kunt bijspringen met het een en ander. Denk hierbij aan kantinedienst, opruimen, schoonmaken, etc. De vrijwilligers die deze middag dienst hebben zullen U dankbaar zijn. Niet voor niets zijn we een vereniging.

Houd ons Sportpark schoon

Door gebruik te maken van de zogenaamde straatasbakken, mocht U roken, die geplaatst zijn in de grond tussen hardloopbaan en kunstgrasveld, houd U ons fraaie Sportpark schoon. Hetzelfde geldt voor de gele afvalbakken die op veel plaatsen langs de velden staan, gebruik deze. Alvast bedankt voor de medewerking.

Overige info

fct

Foto’s Cross voor Nop

Ook dit jaar weer een geslaagde Cross voor Nop bij de Boekelopers. Na een gezamenlijke warming up zijn de deelnemers opgelijnd voor de start van de crosswedstrijd. Iets meer dan een halve ronde op de baan en dan rechtsaf om het sportpark te verlaten. Een lang recht stuk waar al meteen de onderlinge verschillen duidelijk werden. Iedereen op  tempo de cross afgemaakt, waar de een echter iets dieper ging dan de ander. Misschien was dit de juiste instelling om de rest van het programma goed te doorstaan. Bij terugkomst even uitlopen en heerlijk douchen waarna de BBQ aangestoken is. Ondertussen nog de prijsuitreiking, dit jaar was het voor de activiteitencommissie erg moeilijk om duidelijke winnaars aan te wijzen, want als eerste eindigen betekende niet dat je de winnaar was. Uiteindelijk is er door loting een aantal prijswinnaars tevoorschijn gekomen die met een kleine attentie huiswaarts gingen. Na de uitreiking konden we genieten van een uitstekende BBQ. En het bleef nog lang gezellig.

Voor de foto’s volg onderstaande link.

https://goo.gl/photos/574nU2iAUZ3zNMzM6

Dank aan de activiteitencommissie, Frans en Ronald voor de organisatie en hulp bij deze avond.

Alle 22 competitieprogramma’s BSC Unisson teams bekend

De indelingen en de nummering van de na(jaars)competities zijn bekend en dus konden de schema’s worden gemaakt. Onze Monique Kip van Wedstrijdzaken BSC Unisson is razendsnel aan de slag gegaan en heeft nu alweer de volledige jaarplanning t/m mei in elkaar weten te zetten, bestemd voor de BSC Unisson teams en de scheidsrechters, met dien verstande dat de meeste scheidsrechters nog moeten worden ingepland.

De jaarplanning kunt u hier aanklikken, of kijk onder voetbal/jaarplanning elders op deze site, maar de indeling en de nummering is vanaf dit moment ook zichtbaar op www.voetbal.nl.

Alle teaminfo (uitslagen, indeling, programma, foto) is ook weer te vinden op de teampagina’s op onze site. Via voetbal/teams/senioren overzicht of voetbal/teams/juniorenoverzicht klik je vervolgens op een teamnaam.

Op de teamsite staat ook nog een overzicht voor de wedstrijden van de komende 3 weken van het betreffende team. Klik op de i die achter een thuis- of uitwedstrijd staat en U komt rechtstreeks op de teampagina van het betreffende team in www.voetbal.nl met standen, alle uitslagen, etc. Staan er nog geen wedstrijden gepland, klik dan in hetzelfde scherm onderaan op voetbal.nl. Voorwaarde is dat U ingelogd moet zijn in voetbal.nl. Hier kunt U de definitieve indeling bekijken.

Voor vragen, maak gebruik van het contactformulier in het linkermenu van onze site, of mail rechtstreeks met voetbal_wedstrijdzaken@bscunisson.nl, of neem contact op met Monique Kip.

Tekst: Fred Almoes, foto: www.knvb.nl